16 Eylül 2015 Çarşamba

Smitten blanket ve püskül yapımı

6
Sene başında örüp ,kenar yapmadan kaldırdığım battaniyemi,hava serinleyince bitirmeye karar verdim.Kendisi oldukça hareketli bir motiften oluştuğu için kenarlarına sade bir şey yapmak istedim.Ne yapabilirim derken bu püskülleri yapmak geldi aklıma,aslında ponpon da çok güzel olacak ama yapımı daha zor ve uzun sürer diye,püskülü tercih ettim.
7
Bitince çok şirin olacak.Kenarlarına önce bir sıra ikili trabzan yaptım,sonra bir sıra sık iğne ile bitirdim.
collage
Dün İnstagramda püskül yapımını soran arkadaşlar oldu.Hemen tarif ediyorum.Önce istediğiniz boyutta bir kartondan şablon kesiyoruz ve ipi düzenli bir şekilde sarmaya başlıyoruz.Eşit kalınlıkta olsunlar diye sayarak sarıyoruz.Ben 40 defa sardım.Bu kalınlık benim için yeterli.Sarma işlemi bittikten sonra üste uzunca bir iple sıkıca bağlıyoruz.dikeceğimiz için bir kısmını uzun bırakıyoruz,diğer kısmını da püsküle katıyoruz.
1
Üstü yaptıktan sonra yine uzunca bir ip kesip bu sefer bombeli kısmı yapıyoruz . 5-10 defa sarıp sıkıca düğüm atıp ipi püskülün boyutunda kesiyoruz.Bu da bitince alt kısmını kesip eşitliyoruz .
3

Uzun bıraktığımız iple sıkıca dikiyoruz ve hazır işte...
8
4
Battaniyenin yapımı bu yazımda ,ayrıca  çok severek takip ettiğim  Haafner blogunda da bulabilirsiniz.
Püsküller için "Kartopu-Gonca " kullandım.Battaniyenin ipini de toptancıdan almıştım,markası yoktu ihraç fazlası bir ipti.Hatta adam dükkanını kapatmış,üzüldüm güzel ipler getiriyordu.Tığ numaram 3mm.

Sağlıcakla kalın !

10 yorum:

  1. Harika olmuş bayıldım ben!
    Bayadır meraktaydım bitmiş hali nasıl olucak diye, sonuç muhteşem :)
    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Çok sevimli olmuş Semra, ellerine sağlık...
    İyi günlerde kullan..

    YanıtlaSil
  3. Çok beğendim !
    Sağlıkla kullanın !

    YanıtlaSil
  4. Harikasın, bayıldım renklere. İçim açıldı sayende şekerim :))

    YanıtlaSil
  5. Kenarları için püskül harika bir seçim olmuş. battaniyenin tamamı da çok güzel tabii. ellerinize sağlık güzel günlerde kullanın.

    YanıtlaSil
  6. Battaniye çok güzel, ellerinize sağlık. Püsküller de çok yakışmış..

    YanıtlaSil
  7. çok güzel olmuş, bayıldım. ben oyumu ponponlardan yana kullanmıştım ama püskül daha güzel olmuş sanırım. sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. çok güzel olmuş ellerine sağlık iyi günlerde kullan

    YanıtlaSil
  9. çok çok güzel olmuş, bütün yaptıkların, dokunduğun herşey gibi <3 <3

    YanıtlaSil
  10. Nasıl güzel olmuş, çok beğendim. Hatta hemen püskül yapasım geldi yaptım bende :) sevgiyle kal...

    YanıtlaSil

yorumlarınız için teşekkürler !!!